Baby Marit, het meisje midden-boven, was duidelijk tevreden met haar eerste Babybike uit 1993. Nu is ze een gezonde en slimme leerling op de middelbare school. Zo'n eerste type Babybike had nog geen vering of overkapping. Toch noteerde de Fietsersbond enfb dat maar liefst 98% (een topscore !) van de ouders tevreden tot zeer tevreden was met hun aankoop. Bij de berekening van die uitkomst was extra veel gewicht gelegd op de antwoorden op vragen die met veiligheid te maken hadden. M.a.w. vrijwel alle ouders vonden de Babybike veilig en comnfortabel. Eén van de ouders schreef onderaan de vragenlijst: 'mijn kindje huilde alleen een keer toen we stilstonden voor een stoplicht. Toen we verder fietsten hield hij gelijk op met huilen'. In de jaren daarna ontvingen we vaak spontane, lyrische feed-back.
Om de Babybike nog multifunctioneler te maken, werd de fun factor toegevoegd. Het ontpopte zich als een perfect ijssleetje !
Voor deze functie moest een aparte veiligheidstest worden uitgevoerd, om te voldoen aan de Europese norm voor veilig speelgoed. Om te slagen, moest het vrij zijn van scherpe randen, kleine (losse) voorwerpen, etc. Ook moest het een gewicht van 50 kg kunnen houden, zowel rechtop als schuin. Zo werd de stevigheid en stabiliteit vastgesteld. Waarom hierover uitgeweid? Omdat het nog eens aantoont dat het systeem zelf beresterk is. De lage grens (15 kg) voor gebruik als fietsfauteuiltje is gebaseerd op de eigenschappen van doorsnee fietsen en bagagedragers.
|